lauantai 9. elokuuta 2014

Huono pää

Kotona taas, vihdoin. Eilen oli tosiaan astetta railakkaampi ilta, jonka päätteeksi eksyin poikaystävälle yöksi, enkä kotiin, kuten alunperin suunnittelin. Mun alkoholinkäyttöni on kyllä moninkertaistunut heti kun se 18 meni rikki. Vaikka olin suunnitellut, ettei niin kävisi. Jotenkin se vaan tapahtuu koko ajan, ja musta tuntuu, että kännissä on helpompi olla. Kyllä, tiedän, ettei viinaan kannata hukuttaa surua, mutta onhan se suomalainen perinne, niin miksei.

Eikä mulla kauheen helposti mee yli. Mä jo etukäteen laadin itelleni muutaman perussäännön, joita pyrin noudattamaan koko illan. Ja se oikeesti toimii ainakin mulla. Tai sitten en vaan ikinä oo tarpeeks kännissä.

Mä en kuitenkaan laatinut mitään suunnitelmaa etukäteen siitä, että kertoisinko niille vai en. Olin kuitenkin ulkona kahden parhaan ystäväni kanssa ja me ollaan tunnettu monta vuotta ja nähty melkein kaikki asiat yhdessä. Ehkä niille kertominen ei olisi vaarallista, todennäköisesti kumpikaan ei osaisi tuomita mua. Mä oon kuitenkin liian heikko kertoakseni vielä. Se on niin hiton vaikeeta.

Ja sama heikkous toistu, kun mä pienessä laskuhumalassa katselin, kuinka mun poikaystävä hymyili mulle. Ja mä tajusin, ettei se ehkä enää ikinä hymyilis sillä tavalla, jos kertoisin sille. Tai ainakin se hymyilis sitä hymyä jollekin muulle. Ja se on jotain, mitä mä en oo vielä valmis kohtaamaan. Tai ehkä en ikinä, mutta joskus se on pakko.

Mulla on paha tunne siitä, että tää hyvä kausi alkaa muutenkin olla lopuillaan. Yks syy siihen, minkä takia eilen oli niin villi meno oli se, että mulla nousi heti päähän, kun olin taas viettänyt koko päivän syömättä. Enkä mä halua millään tehdä kotitehtävääni psykologilta ja katsoa peiliin tänään. Mulla on enemmän sellainen peilienvälttelypäivä. Mä yritän tolkuttaa itselleni koko ajan, ettei näin saa parempaa elämää, mutta se on vaikeeta. Ehkä mä ryhdistäydyn taas huomenna.

Tänään on onneks vähän rennompi päivä, niin ei tarvii ajatella ja ehdin taas stressata koulun alkamista ja ehkä jopa aloittaa huoneeni siivousta, mikä piti aloittaa yli viikko sitten. Täällä on tavarat pitkin lattioita ja seiniä ja lakanat pois paikoiltaan, mutta mä en vaan jaksa alottaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti